AFDELING 5 Zuid-Holland
Vervoer
Vervoersbericht 26-07: UPDATE Africhting jonge duiven

beste leden,

De weersomstandigheden voor morgen zijn ons weer niet gunstig gezind. Echter, in overleg met de LC hebben we besloten de africhting wel door te laten gaan. Hierbij houden we rekening met het volgende: vanavond 26-07 zullen we de duiven ophalen, waarna we vannacht naar de losplaatsen zullen rijden. Mochten de omstandigheden morgenochtend voldoende zijn voor een verantwoorde lossing dan zullen de lossingen morgen plaatsvinden. Zijn de omstandigheden niet verantwoord dan zullen we de duiven terugnemen naar de standplaats waar de duiven zullen worden verzorgd. Wij kunnen niet op de losplaatsen blijven staan omdat de wagens en de chauffeurs nodig zijn voor het ophalen voor Bergerac. Woensdag zijn de omstandigheden gunstiger waardoor we verwachten woensdag te kunnen lossen ALS het morgen niet gaat. 

De reden dat wij de jonge duiven morgenavond niet ophalen is omdat dan de Bergerac duiven opgehaald moeten worden. Hierbij is het risico van verkeerd overladen of inkorven van de duiven te groot, waardoor wij de concoursveiligheid niet kunnen garanderen. 

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, en zo deze week toch een africhting te kunnen organiseren. 
 

Aankomende week willen we doordeweeks weer een africhting organiseren. Voor de africhting is het inkorven op maandag (26-07) en lossen op dinsdag (27-07). De losplaatsen zijn Meer en Roosendaal. per samenspel zal er een losplaats worden aangewezen. De duiven kunnen worden ingekorft in aangewezen ophaalpunten of worden aangeleverd bij deze verenigingen. Mocht uw verenging bij de aangewezen punten staan en niet willen deelnemen, laat ons dit weten door een mail te sturen naar vervoer@afdleing5.nl voor zondagavond (25-07) 20:00 uur

De aangewezen ophaalpunten zijn:

Route 1      
1755 Oudewater 19:15 uur Meer
1714  Bodegraven 19:45 uur meer
1710 Alphen a/d Rijn 20:15 uur Roosendaal
1731 Gouda 20:45 uur Meer
1768 Zevenhuizen 21:15 uur Roosendaal 
1615 Krimpen a/d IJssel 21:45 uur meer
       
Route 2      
1534 Poeldijk 20:45 uur Roosendaal
1604 Bergschenhoek 21:45 uur Roosendaal
1763 Streefkerk 22:30 uur Meer
       
Route 3      
1707 Roelofarendsveen 19:15 uur Roosendaal
1251 Nieuw Vennep 19:45 uur Roosendaal
1530 Lisse 20:15 uur Roosendaal
1545 Sassenheim 20:45 uur Roosendaal
1549 Voorschoten 21:15 uur Roosendaal
1558 Den Hoorn 21:45 uur Roosendaal
       
Route 4      
1682 Zuidland 19:30 uur Meer
1622 Middelharnis 20:00 uur Meer
1675 Strijen 20:45 uur Meer
1602 Barendrecht 21:15 uur Meer

De vervoerscommissie




Beste mandenknopers van de verenigingen

Vorig jaar en ook de eerste vlucht van het nieuwe seizoen zijn we een aantal problemen tegengekomen bij het dichtmaken van de manden dvm. een touwtje.

Wij zouden graag zien dat het dichtmaken van de manden op onderstaande manier gebeurd:

juiste manier geknoopt.

Wij ondervinden onderweg behoorlijk wat problemen als de manden op onderstaande manier worden dichtgemaakt:

Foute manier van knopen

Waarom ondervinden wij problemen bij deze manier? Bij het overladen van de manden kan het touwtje aan de zijkant van de mand doorscheuren, dit zorgt ervoor dat de mand niet meer vastzit met een touwtje en dus open kan komen te staan. Een bijkomend probleem zijn de strenge controles op de losplaatsen in België. Een mand waar geen touwtje om zit levert een boete op van 250 euro. Twee zaken die we dus liever willen voorkomen door de manden goed dicht te maken.

Wij hopen op uw medewerking,

Bij voorbaat dank!

De Vervoerscommissie. 




Vervoersbericht 10-08: Aandachtspunten vervoer

Het seizoen mag dan alweer richting het einde lopen, toch willen we u nog even op bepaalde zaken wijzen.

1. We ondervinden steeds meer het gebruik van stikkers op de manden of met stift beschreven manden. Dit wordt gebruikt om de manden te nummeren zodat de mandenlijst bij de juiste mand gehouden kan worden. Wij snappen dat dit voor u misschien een handige manier is, echter komt dit niet ten goede aan de staat van de mand. Wanneer de stikkers/stift voor langere tijd blijven zitten geeft dit problemen met het verwijderen. Graag zouden wij u willen verzoeken GEEN stikkers meer op de manden te plakken of met sitft op de manden te schrijven. Maar op zoek te gaan naar een ander alternatief.

2. Het gebruik van bodembedekking zoals zaagsel, houtmot of hennepvezel gaat er de laatste tijd behoorlijk enthousiast aan toe. Het seizoen mag dan misschien wel iets minder lang duren, de baal Zaagsel hoeft dit jaar nog niet op. Graag zouden wij u verzoeken het gebruik van bodembedekking in de manden te beperken. Gebruiken mag, maar met mate. In de regelementen staat vermeld dat er één hand bodembedekking per mand gebruikt mag worden. Een teveel aan bodembedekking geeft op de losplaats en in de drinkbakjes een dusdanige hoeveelheid vervuiling dat het tot problemen begint te leiden.

3. Helaas is corona nog niet voorbij en moeten we er met z'n allen alles aan doen om het virus op afstand te houden. Wij willen graag de veiligheid van de convoyeurs/chauffeurs garanderen en vragen daarom aan u het volgende: De vrachtbrief te geven buiten het lokaal aan de chauffeur/convoyeur zodat deze persoon niet het lokaal hoeft te betreden. 

Wij hopen u met dit bericht voldoende geïnformeerd te hebben en hopen op uw medewerking!

Bij voorbaat dank,

De Vervoerscommissie